E-shopy se spodním prádlem čtyřnásobně zvýšily obrat

E-shopy, které se zabývají prodejem spodního prádla, zažívají vzestup. V minulém roce se jejich počet zvýšil o více než 60 %, jejich celkový obrat vzrostl čtyřnásobně. Vyplývá to z dat společnosti NetDirect, která patří mezi největší české výrobce e-shopů.

Obliba provozovat e-shopy se spodním prádlem se každoročně zvyšuje, což dokládá zvýšení jejich počtu o více než polovinu oproti minulému roku. „Také letos už se počet e-shopů téměř zdvojnásobil, ačkoli do konce roku zbývají ještě tři měsíce,“ popisuje situaci Jan Svoboda, jednatel společnosti Net Direct a dodává: „Vzhledem k oblíbenosti tohoto zboží očekáváme, že se počet e-shopu s tímto sortimentem ještě rozšíří. Velký nárůst v tomto sortimentu zaznamenala především kategorie erotického spodního prádla. Téměř ve všech e-shopech tvoří tento sortiment 40 % všech položek.“

Celkový obrat elektronických obchodů spodního prádla meziročně vzrostl o více než čtyřnásobek. V roce 2010 činil jejich obrat přes 18 miliónů Kč, v roce 2011 přesáhl hranici 80 milionů Kč.

Zvýšený zájem o spodní prádlo přes internet ilustruje také 10 % nárůst průměrného počtu objednávek, ke kterému došlo v minulém roce,“ doplňuje Svoboda.

Po Praze a Středočeském kraji pocházejí provozovatelé internetových obchodů se spodním prádlem nejčastěji z Libereckého kraje, drtivá většina jsou muži.

Mezi nejvystavovanější značky patří u ženského prádla Alles, Anais a Triola, mezi pánskými značkami jednoznačně vede Calvin Klein, Bruno Bannani a Diesel.

Oblibu nákupu i prodeje spodního prádla elektronickou cestou potvrzuje také mluvčí obchodního portálu Aukro.cz Michaela Papežová: „Prodej spodního prádla nejvíce stoupá během října a listopadu, protože se jedná o oblíbený vánoční dárek. Dalším silným měsícem je únor a to díky Valentýnu.“

 

RokObrat (tis. Kč)
201018 509,-
201184 904,-
201237 101*,-

*Údaje za první pololetí r. 2012

 

Více informací:
Adéla Berková
+420 777 025 723
adela.berkova@intensity.cz

O společnosti NetDirect:
Společnost NetDirect je dodavatelem e-shop řešení a e-business aplikací s významným tržním podílem na českém i slovenském trhu. V portfoliu klientů je v současné době více než 1000 aktivních klientů, mimo jiné Astratex, Mironet, Parfums nebo Popron. Společnost NetDirect zaměstnává ve dvou pobočkách v Praze a Ostravě 101 zaměstnanců. Je nositelem významných ocenění v oboru jako např. tří prvních míst na světové konferenci WPC09 v USA v roce 2009 nebo ocenění 2010 Microsoft Country Partner of the Year Award na WPC10.

NetDirect je v současné době součástí nizozemské společnosti MIH Allegro BV, jež v rámci holdingu Allegro Group provozuje nejvýznamnější e-commerce služby ve střední a východní Evropě, včetně největšího obchodního portálu Aukro.cz či nezávislého nákupního rádce Heureka.cz.