Poslední setkání NetClubu na téma Stará versus nová média

Hostem prosincového NetClubu byla novinářka Lucie Tvarůžková. Zástupkyně šéfredaktora Hospodářských novin a vedoucí serveru IHNED se snaží propojit papírový a digitální svět.

V příjemném prostředí pražské Galerie Café Louvre proběhla 12. prosince diskuze, kterou moderoval Petr Koubský z TUESDAY Bussines Network.

Lucie Tvarůžková odpovídala na řadu dotazů, například Jak se novináři tištěných médií sžívají s online prostředím? Které obchodní modely se v praxi osvědčují nejlépe nebo zda je možné očekávat v budoucnosti „smrt tištěných novin“?

Zástupkyně šéfredaktora HN a vedoucí serveru IHNED
Zástupkyně šéfredaktora HN a vedoucí serveru IHNED - Lucie Tvarůžková

Lidé informace potřebují

Informace se na nás hrnou odevšad stále více a více. Konzumujeme velké množství informací, ale odnaučili jsme se za ně platit. Čtenáři jsou stále náročnější, a tak budou muset novináři podávat informace jinak a lépe.

Podle Lucie Tvarůžkové je třeba čtenáře přesvědčit, že informace mají svou cenu, za které se vyplatí platit. Znamená to exkluzivně zpracovaný a graficky zajímavý obsah, které si nikde jinde nemůžete přečíst.

Názorným příkladem může být třeba kvalitně zpracovaná koncepce mimořádné přílohy HN k výročí úmrtí Václava Havla. Zabývala se lidskými právy a na její výrobě se podílela řada zajímavých autorů.

Novinářka Lucie Tvarůžková diskutuje s účastníky Netclubu
Novinářka Lucie Tvarůžková diskutuje s účastníky Netclubu

Kam se budou papírové noviny vyvíjet

Budoucnost médií je v obsahu, nikoli v distribučních kanálech. Podle názoru novinářky Lucie Tvarůžkové patří budoucnost deníku, který se promění v jakýsi denní magazín. Papírové noviny by do budoucna neměly být masovou záležitostí. Počet čtenářů se pravděpodobně sníží, cena novin bude naopak vyšší. Nároční čtenáři však získají elitní médium s excelentním obsahem, který nelze přečíst nikde jinde.

Termíny budoucích akcí NetClubu najdete na internetové adrese www.tuesday.cz