Novinky z (ne)konference PPC reklama 2013

Nestihli jste (ne)konferenci zaměřenou na PPC reklamu? Nevadí, přinášíme vám nejzajímavější informace, které na akci zazněly.

V úterý 26. 2. 2013 proběhl další díl brněnské (ne)konference. Aktuálně na téma PPC reklamy, které se zúčastnili zástupci Etargetu, Skliku a částečně i Google prostřednictvím Petry Větrovské.

V průběhu všech prezentací a závěrečné panelové diskuse zaznělo několik zajímavých informací a novinek. Vše pro vás shrneme v několika bodech.

Panelová diskuse na PPC reklama 2013
Panelová diskuse na PPC reklama 2013

Etarget

Za Etarget prezentovali Marcel Vašš a Matej Kolarovský.

  • Etarget dokáže zasáhnout až 70 % internetové populace (iDnes, Blesk, Facebook).
  • ­V administraci Etargetu můžete vytvářet reklamy pro Facebook.
  • ­Nejdražší proklik byl za 202,4 Kč, nejlevnější konverze za 1 Kč, průměrná cena kliku se pohybuje mezi 1,5 - 4,5 Kč.
  • ­Retarget (remarketing) zvyšuje CTR z průměru 0,0338 % na 0,0853 %.
  • ­Retarget vhodný zejména pro větší selekci cílové skupiny při omezeném rozpočtu.
  • ­Konverzní poměr Etarget reklamy se pohybuje průměrně okolo 1,33 % a v případě Retargetu 5,3 %.
  • ­Cílení neprobíhá pouze podle klíčových slov, ale také podle zájmů návštěvníků.
  • ­Vhodné pro reklamu na produkty, o kterých lidé ve velké míře aktivně nehledají informace na internetu.
  • ­Etarget je vhodný zejména pro podporu brandu (značky), kterému pomáhá umístění obrázku.

 

Sklik

Za Sklik prezentoval Jiří Chomát a Ondřej Lukas.

  • Změny na začátku roku zlepšily CTR o 25 % díky zpřesnění relevance: 30 % inzerátů se přestalo zobrazovat v průměru na konkrétní dotazy.
  • ­89 % prokliků je z vyhledávání Seznamu, 11% z obsahové sítě
  • ­Nové rozhraní administrace bude spuštěno na přelomu dubna/května letošního roku.
  • ­Postupně plánují přidávání dalších funkcí – rozšíření reklam (sitelinks), propagace erotiky, remarketing v obsahové síti, nasazení nové API, přehled hledaných frází, které spustily reklamu, a dalších 30 změn, které mají na své roadmapě.
  • ­Společně s novým rozhraním připravují nové statistiky – grafy s více než 2 hodnotami.
  • ­A jak říká sám Sklik: „Termíny nenaznačujeme. Říkáme BRZY.“.

Nový grafický návrh rozhraní Sklik
Nový grafický návrh rozhraní Sklik

AdWords

Za AdWords, ale ne přímo jako zástupce Google, prezentovala Petra Větrovská.

Product Listing Ads (PLA)

  • Služba je nově spuštěna a zatím nesplňuje všechna očekávání: CTR 1 - 2 %. Nicméně ještě nefunguje na 100 %, produktové reklamy PLA se nezobrazují v hlavní části SERPu, pouze v pravém sloupci.
  • ­Důležitý výběr obrázku v reklamě
  • ­Optimalizace sdělení
  • ­Víc reklam na obchodníka na jedné stránce s výsledky vyhledávání – klasické PPC + PLA
  • ­ČR patří mezi 13 zemí, kde se PLA spouští.

Rozšířené kampaně (enchanced campaigns)

  • Tablety = desktopy tj. konec cílení pouze na tablety
  • ­Cílení na mobily lze nastavit, ale nejde vypnout desktopy.
  • ­Úpravy nabídek pro lokality a čas na úrovni kampaně (např. Praha +25 %)
  • ­Sitelinky lze nastavit pro reklamní sestavy, dříve bylo nastavení na úrovni kampaně.
  • ­Více možností konverzí, cross device tj. rozpoznání přístupu z více zařízení (zatím nefunguje)
  • ­Aktualizace AdWords editoru, který umožňuje editovat „enchanced campaigns“.
  • ­V červnu 2013 všechny účty přejdou na „enchanced campaigns“.

 

Závěrem

Děkujeme Michalovi Janíkovi a celému jeho týmu Besteto za zorganizování (ne)konference a budeme se těšit na pokračování. Povedlo se skloubit odbornost s neformální atmosférou, kterou podtrhlo místo konání akce. Díky!

 

 

Prezentace z (ne)konference PPC reklama 2013: http://www.besteto.cz/ppc-reklama-2013-prezentace

Fotky z (ne)konference PPC reklama 2013: http://www.besteto.cz/ppc-reklama-2013-fotky