Komerční model Google Nákupů už klepe na české dveře

Po půl roce spekulací jsme se dočkali. Zpoplatnění Google Nákupů dorazilo i do ČR. Česká mutace vyhledávače již s novým komerčním modelem začíná pomalu experimentovat.

V červnu loňského roku jsme vás informovali o změnách, které Google chystá pro zahraniční uživatele. Cílem bylo zlepšit nakupování po internetu v USA. V podstatě v říjnu loňského roku došlo k přechodu na komerční model a tím pádem ke zpoplatnění Nákupů. A jelikož se změny setkaly s pozitivním ohlasem, spouští se stejný model i u nás. Přechod by měl v ČR proběhnout přibližně na konci druhého čtvrtletí roku 2013.

Využijte bonus 1 000 Kč, který Google nabízí při založení reklamy s produktovými informacemi. Aktuální informace o Google nákupech a speciálním bonusu naleznete v článku na Google blogu.

Google Nákupy u nás

V létě minulého roku generovaly eshopům Google Nákupy přibližně 5 % celkové návštěvnosti z Google. Procenta nejsou sice nijak ohromující, ale ovšem ani zanedbatelná. Fakta jsou však taková, že služba se zatím nestala nikterak výraznou. Nicméně lze očekávat, že společně se zpoplatněním přijde ruku v ruce i silnější propagace a Nákupům může velmi rychle vzrůst popularita.

Google si od zpoplatnění služby slibuje především aktuální a odpovídající data od uživatelů, což by se mělo pozitivně odrazit v kvalitní návštěvnosti pro provozovatele e-shopů. Postupuje tedy podobně jako například Zboží.cz, které u svého Základního tarifu z obdobných důvodů také zavádí drobné poplatky.

Jak to bude fungovat?

Nový obchodní model bude postaven na reklamě s produktovými informacemi, která se objeví buď při vyhledávání na Google nebo v Nákupech. Po kliknutí na produkt se zájemci rovnou dostanou do příslušného internetového obchodu a hned mohou nakupovat.

Klasické vyhledávání na Google se teď bude trochu podobat již zmiňovanému Seznamu. Po vepsání určitého produktu do vyhledávacího řádku se uživateli nejprve ukáže nejrelevantnější zboží ze srovnávače cen s produktovými informacemi (označeno jako sponzorovaný obsah) a až pod ním organické výsledky vyhledávání.

Kdykoliv uživatel tedy zadá příznačný dotaz, který se nějakým způsobem vztahuje k položkám v Nákupech, Google jej automaticky zobrazí spolu s obrázky, cenou a názvem. Pořadí produktů ve vyhledávání se bude určovat podle relevance a výše ceny za proklik.

Výsledky vyhledávání z USA - již brzy může být vyhledávání podobné i v ČR; zdroj: http://google-cz.blogspot.de/2013/01/lepsi-nakupovani-na-google.html
Výsledky vyhledávání z USA - již brzy může být vyhledávání podobné i v ČR; zdroj: http://google-cz.blogspot.de/2013/01/lepsi-nakupovani-na-google.html