Kam se příští rok posune internet?

Konference Digital Briefing přinesla trendy z online marketingu pro rok 2013. Otevřela se zde řada inspirativních témat, s nimiž vystoupili zajímaví řečníci z řad reklamních expertů.

Cílem konference bylo zhodnotit, jaké novinky přináší FacebookGoogle, jaké efektivnější obchodní modely nabízí internetové servery a jak se bude měnit využití internetu a mobilů.

Jan Řežáb, CEO Social  Bakers a Tomáš Jindříšek, ředitel Dark Side
Jan Řežáb, CEO Social Bakers a Tomáš Jindříšek, ředitel Dark Side

4 bloky zkušeností a vizí – online marketingové trendy

  •  Zachyťte nové trendy sociálních médií
  •  Odlište se a buďte první (konkrétní případy)
  •  Buďte efektivní!
  •  Dívejte se z nadhledu

Co bude dominovat? Malé i velké inspirace

Osobnosti českého i slovenského marketingového světa předestřely, jaké novinky ve svých oborech očekávají. Rozhodně lze v Česku očekávat sociální kampaň, která se bude snažit změnit vnímání firem tak, aby se více zajímaly o potřeby zákazníků.

Jaké trendy lze očekávat?

1. Zákazník na prvním místě

2. Simultánní používání – 4 obrazovky (TV, PC/notebook, smartphon, tablet)

3. Video online (dominovat bude vizuální obsah)

Jak to nedělat

Firmy mají v sociálních sítích stále potíže. Jan Řežáb ze Social Bakers připomněl, že firmy na svých profilech na Facebooku přibližně polovinu dotazů ignorují a nevěnují jim pozornost. Negativní zpětná vazba a špatné názory se potom šíří velmi rychle.

Jan Řežáb kvůli konferenci Digital Briefing 2013 odřekl účast na konferenci v Abú Dhabí
Jan Řežáb kvůli konferenci Digital Briefing 2013 odřekl účast na konferenci v Abú Dhabí

Na sociálních sítích kvůli bleskovému šíření dostávají průšvihy zcela jiný nepříjemný rozměr. Jak jim čelit, jak jim předcházet a jaké kampaně nedělat byla témata a doporučení Jasny Sýkorové z Dataconsult.

Zaručené recepty, rady a postupy

Přesné zacílení na zákazníky – to se podařilo marketingovému řediteli McDonald´s. Chytře využil faktu, že v současné době existuje velká skupina lidí, kteří chodí do fast foodů a zároveň mají chytré telefony. Byl to podnět k vytvoření aplikace, která si získala oblibu hlavně širokou nabídkou slev. Ty se dříve šířily pouze papírově.

Marketingový ředitel McDonald’s představil strategii firmy, která přesně zacílila na zákazníky
Marketingový ředitel McDonald’s představil strategii firmy, která přesně zacílila na zákazníky

Kreativita rovněž na prvním místě

Michal Pastier – Digital Creative Director, Zaraguza digital ukázal případové studie o spojení kreativity a digitalu. Jeho domovská agentura je skokanem roku na světovém trhu, který Google zařadil mezi 20 nejkreativnějších agentur světa.

Jak propojit online svět s tím skutečným se stává díky moderním technologiím stále snadnějším. K propojení lze využít jeden klik pomocí malého udělátka, kterým se spustí akce – např. se pošle tweet na Twitter, případně se rovnou objedná pizza.

Myslete na jednoduchost: na obrázku je magnet na ledničce, který sám přivolá pizzu a nenutí zákazníky k žádným zdlouhavým objednávkám
Myslete na jednoduchost: na obrázku je speciální magnet na ledničce, který sám přivolá pizzu a nenutí zákazníky k žádným zdlouhavým objednávkám

Dle názoru Jana PerlyOgilvy Interactive:
"Výborný multimediální obsah vytvoří odkazy na obecnější znalosti, které s původní značkou nemají mnoho společného, ale dokážou toho náležitě využít".

Podívejte se třeba na video Fidorky a video Thanks, Smokey:

Proč sociální kampaně nemívají odezvy podle očekávání? Pravidlo 1-9-90 se nemění. Klasické poučka tvrdí, že 1 % lidí vytváří aktivně obsah, 9 % lidí obsah sdílí a 90 % za všech okolností mlčí.

Co si z toho vzít? Nemlčet, neboť to je jedna z nejfatálnějších chyb firem na sociálních sítích.

Fotodokumentace dokládá, že účastníci dostali dárečky od NetDirect
Fotodokumentace dokládá, že účastníci dostali dárečky od NetDirect