Jaká byla (ne)Konference Reklama 2014

Navštívili jsme (ne)Konferenci Reklama 2014 a přinášíme vám žhavé novinky z oblasti PPC a e-commerce.

V Brně se již třetím rokem sešly největší kapacity v oblastech jako je e-commerce a PPC reklama. Ani my jsme zde nemohli chybět a přinášíme Vám malé shrnutí toho, co je ve světě e-commerce nového a jaké novinky nám český trh v roce 2014 přinese.

(ne)Konference se konala již tradičně v Brně v klubu Leitnerka. Organizátorem akce bylo Besteto a sponzory byli Seznam.cz a také my NetDirect. Celkem jsme se zúčastnili 7 prezentací z oboru a na závěr obohacující panelové diskuze.

Jako prvním přednášejícími byli Marcel Vašš a Martin Horváth ze společnosti ETARGET. Seznámili nás s trendy  RTB 2014. Kolegové nám představili nejaktuálnější nákupní strategie na internetu a možnosti vyhodnocení kampaní, kdy za již 4 dny můžete reálně odhadnout, zda je kampaň úspěšná a zároveň nás také naučili, jakým způsobem je nejideálnější provádět vlastní benchmarking tak, abychom co nejefektivněji využívali dostupné zdroje. Ve zkratce se jedná o jednoduché nastavení úvodní kampaně, kdy se nesoustředíte na pokročilé funkce, ale pouze na základní nastavení. Takto necháte kampaň běžet několik dní a poté již testujete na nové, identické kampani pokročilé funkce a můžete snadno vyhodnotit jejich efektivitu přímo ve vaší firmě. Dále jsme se dozvěděli, že kategorizace a site-link u remarketingu vám pomohou velmi přesně zasáhnout dané publikum, ale zároveň vás mohou připravit až o 70% zobrazení. Zde je potom na zvážení, jakou strategii zvolit. Ideální je v tomto případě nechat paralelně běžet původní kampaň, abyste měli relevantní porovnání.

Dalším přednášejícím byl David Velechovský ze společnosti Seznam.cz jakožto první zástupce nového směru, kterým se seznam.cz v roce 2014 vydal. David nás seznámil s novinkami na Sklik.cz, s tím jaké nové funkce nám Sklik v loňském roce přinesl a čím nás ještě potěší letos. Jako nevýraznější změnu považuji možnosti práce s vyhledávacími dotazy, což nám umožní efektivně optimalizovat PPC kampaně. Nové statistiky v rozhraní a v neposlední řadě možnosti retargetingu, kterými k našemu potěšení drží krok se současnými trendy e-commerce na poli českého internetu. Výsledky testování nám jasně ukázaly, že se tohoto nastavení nemusíme obávat a naopak, že je velmi efektivně můžeme využívat zejména jako provozovatelé e-shopů.

Druhým zástupcem společnosti Seznam.cz byl Honza Pinkas, který nám představil nový a v zásadě revoluční koncept Firem.cz jako moderního katalogu firem. Tato nová obchodní koncepce udělá v blízké době velký krok a to zejména v uvolnění prostoru pro registraci vašeho firemního zápisu v plné verzi zcela zdarma, což dříve bylo možné pouze za paušální poplatek. Poté si můžete na aukčním principu připlatit vyšší pozici ve vyhledávání v katalogu a další funkce, kterými můžete podpořit svou online komunikaci. Úplnou novinkou jsou tzv. hinty, které Vás mohou dostat přímo do výsledků vyhledávání.

Také jsme se zúčastnili přednášky od Petra Brodilové z Google.com, která nám popsala výhodu využívání google nákupů a nastavení kampaní v Adwords, námi známé zatím jako PLA. Zde je ve vývoji nové rozhraní, které nám umožní lépe sledovat marketingové cíle na základě vlastního štítkování jednotlivých kategorií. Toto nové rozhraní by měli vidět ve svých účtech v průběhu 14 dní již všichni. Pokud ale budete chtít toto rozhraní využívat, je nutné, abyste si nastavili zbrusu novou PLA kampaň.

 

Na krátké video z (ne)Konference se můžete podívat zde: